Practici parentale care influențează DEVIANȚA ȘCOLARĂ

Practici parentale care influențează DEVIANȚA ȘCOLARĂ

— Parenting integrativ —

Dragă părinte,

Ce contează cel mai mult atunci când afli că la școală copilul tău a încălcat regulile și ești chemat să ți se comunice năzbâtiile și faptul că trebuie să iei măsuri? Din experiența de peste 14 ani la catedra, în sistemul de învățământ preuniversitar știu că părinții fac adesea unul din următoarele lucruri:

  • dau vina pe profesori că sunt slabi pregătiți, 
  • dau vina pe copil că este încăpățânat și are voință puternică,
  • tac și ascultă dar nu iau nici o măsură,
  • pedepsesc copilul aspru.

Puțini dintre părinți se gândesc că ei ar putea fi cauza principală, pentru care un copil încalcă regulile școlare. Este cel mai simplu să dai vina pe alții, însă părinții sunt cei mai importanți atunci când există o problemă de devianță școlară. 

Am scris această carte, pentru a vă furniza o privire de ansamblu asupra fenomenului devianței școlare, din perspectiva părinților. 

De ce acestă carte este unică?

mock53
  • carte prezintă factorii de risc, care influențează devianța școlară,

 

  • conține cele mai importante lucruri, pe care un părinte trebuie să le știe, despre încălcarea regulilor școlare,

 

  • prezintă practicile parentale, care previn devianța școlară,

 

  • este practică și concisă și pe înțelesul părinților,

 

  • este scrisă după mulţi ani de cercetare şi documentare.

Povestea din spatele cartii

Am lucrat mai mult de o decadă în școală ca profesor și am avut pe mână copii de toate vârstele. Ca și cercetător am fost interesat întotdeauna de lucrurile sigure și certe, privind managementul comportamentelor și încălcarea regulilor școlare. Părinții se simt adesea rușinați și devin nervoși atunci când sunt chemați de profesori la școală pentru a fi informați de abaterile copiilor lor. Multe din aceste probleme rămân nerezolvate și chiar se amplifică cu trecerea anilor, iar părinții și profesorii rămân într-un conflict permanent care nu se sfârșește, ci se amplifică cu fiecare an care trece. Pe de altă parte, și profesorii se simt stresați de faptul că nu reușesc să rezolve aceste situații școlare delicate. Este greu să comunici părinților că fiul lor este obraznic, sau unui tată că fetița lor cea scumpă se bate la școală sau a furat. Mulți părinți neagă și acuză profesorii de relatări ofensatoare și fapte inventate. Iar conflictul e la un pas distanță.

În realitate, părinții sunt primii și singurii, cei mai responsabili de comportamentul copiilor lor. Când un părinte nu reușește să gestioneze comportamentul copiilor săi, atunci aceste probleme reflectă, din nefericire, probleme în sânul familiei lor sau probleme privind abilitățile parentale care adesea lipsesc sau nu sunt eficiente.

Am scris această carte cu gândul la părinții care nu înțeleg ce se întâmplă și caută răspunsuri pentru a găsi soluții la problemele copiilor lor.

Cumpara cartea dacă:

  • dorești să cunoști mecanismele devianței școlare, ce se întâmplă și de ce copiii încalcă regulile,
  • te frământă întrebări, despre rolul tău ca părinte în încălcarea regulilor școlare ale copiilor,
  • dorești să afli adevărul din gura unui expert în domeniu și nu a unui amator,
  • cauți să afli ultimele descoperiri în domeniu, în ce privește devianța școlară.

Cartea este pentru:

  • cupluri fără copii – care doresc să se pregătească sau aşteaptă deja copii,
  • părinţi – care au copii în creştere,
  • bunici – care doresc să nu mai repete greşelile cu nepoţii lor,
  • cadre didactice – care doresc să-i ajute pe părinţi să rezolve problema devianței,
  • oricine doreşte să ofere un cadou unui prieten care are copii.

NU cumpara cartea, dacă:

  • nu eşti interesat să te schimbi şi să faci tot ce trebuie pentru a rezolva problema devianței școlare,
  • nu ai copiinu vrei copii sau nu ai copii în preajmă,
  • vrei să critici, să cauţi greşeliimperfecţiuni sau să faci comparaţii,
  • vrei o carte de beletristicăsiropoasă,
  • vrei să colecţionezi o carte bună, dar nu eşti interesat de conţinut.

Devianța școlară nu este un fenomen inexplicabil și nici nu apare din cauze necunoscute. Adesea, cea mai importantă cauză, din nefericire, o constituie lipsa de abilități parentale funcționale, părinții fiind inapți, ineficienți sau incapabili de a utiliza cu succes anumite practici parentale.

Capitole

CUPRINS
Cuprins 7
Introducere        13
NOȚIUNI INTRODUCTIVE PRIVIND DEVIANȚA      17
1.1.        Nevoia de norme             17
1.2.       Cadru conceptual            19
1.2.1.    Devianța             19
1.2.2.    Devianța școlară              20
1.2.3.    Delincvența juvenilă și infracționalitatea              21
1.2.4.    Normă – conformism – abatere 21
1.3.       Risc și factori protectivi 24
1.3.1.    Definirea termenilor       24
1.3.2.   Clasificarea factorilor de risc       26
1.3.3.   Cercetarea factorilor familiali cu rol în devianță 32
1.4.      Rute posibile spre devianța comportamentală    37
1.5.      Explicarea holistică a comportamentului delincvent     39

FACTORI PARENTALI PRINCIPALI CU ROL ÎN DEVIANȚĂ    41
2.1.    Iubirea părintească 41
2.1.1. Manifestarea iubirii parentale       41
2.1.2. Teoria acceptării-respingerii parentale (par theory)       42
2.1.3. Subteoria personalității    44
2.1.4. Subteoria copingului          49
2.1.5. Subteoria socioculturală   51
2.1.6. Acceptarea şi respingerea în lumina dovezilor        52
2.2.    Importanța iubirii tatălui     54

2.3.    Monitorizarea          57
2.3.1. Definirea monitorizării      57
2.3.2. Înțelegerea funcțională a comportamentului de monitorizare        59
2.3.3. Monitorizarea în interacțiunile zilnice        61
2.3.4. Conflicte în monitorizare  62
2.3.5. Monitorizarea şi relaţia părinte-copil         64
2.3.6. Părinții și adolescenții văd monitorizarea diferit    65
2.4.    Disciplinarea copiilor            66
2.5.    Conflictul parental  69
2.5.1. Consecințele conflictului parental               70
2.5.2. Mecanisme implicate în conflict   70
2.6.    Rolul tatălui în dezvoltarea copilului              72
2.6.1. Ipoteza vulnerabilității paternale  73
2.6.2. Ipoteza reactivității diferențiate    75
2.6.3. Ipoteza sănătății mentale paternale           75
2.7.    Istoricul devianței familiei   76
2.7.1. Influența timpurie asupra dezvoltării copiilor         76
2.7.2. Influența părinților             77
2.7.3. Rolul tatălui           79
2.7.4. Rolul fraților mai mari       79
2.7.5. Teorii explicative privind transmiterea devianţei   80
2.7.6. Atitudinea părinților privind comportamentul antisocial   81

PLUS ALTE  2 CAPITOLE

WordPress Video Lightbox
Cosul este gol